top of page
Writer's picturetalks talks

הטרגדיה של לאהוב בדרך שלך

יש אנשים שאוהבים מגע, יש כאלו שאומרים מילים טובות ויש כאלו שדווקא מביעים את עצמם דרך מעשים.

כל אחת מהדרכים הן נהדרות ויכולות לעבוד ולגרום לבן זוג להרגיש נאהבים, אך הרבה מאיתנו מבטאים אהבה כמו שאנחנו היינו רוצים שיאהבו אותנו, אך לא כמו שבן זוג שלנו היו רוצים להרגיש אהבה.


סיפור על זוג גבר ואישה, הגבר מרגיש שהוא מתפנק כשהוא מצליח לישון עד מאוחר בלי הפרעות ואילו האישה מרגישה שמפנקים אותה כשהיא מתעוררת בבוקר לארוחת בוקר במיטה. אז כשכל אחד רוצה לפנות את השני. הוא בחר לתת לה לישון עד מאוחר והיא לעומת זאת בחרה להעיר אותו מוקדם עם ארוחת בוקר במיטה. הכוונות של שניהם היו טובות אבל כל אחד עשה בדיוק הפוך ממה שהשני רצה לקבל.


אם נסתכל שניה אחורה לאורך החיים של כל אחד ואחת מאיתנו נוכל לזהות נקודות שונות בזמן בהן הרגשנו נאהבים, הרגשנו שאדם אחר הסתכל עלינו וגרם לנו להרגיש משהו חם בפנים שעשה לנו טוב. אם ננסה לאסוף את הרגעים האלו לרוב נוכל לזהות דפוס מסוים ואופי שחוזר על עצמו בפעולה שגרמה לנו להרגיש את מה שהרגשנו. זה יכול להיות קשור במילים שנאמרו, בזמן שהוקדש, במתנה או בחפץ או אולי בכלל במגע.


ברגע שנצליח לזהות מה היא הדרך שבה אנחנו מרגישים שאוהבים אותנו, השלב הבא הוא קצת יותר קשה. השלב הבא הוא לתקשר את זה כדי לעזור לעצמנו לקבל את מה שהיינו רוצים מהאנשים שסביבינו.

אנחנו נוטים לחשוב שמי שאוהב אותנו יודע מה אנחנו אוהבים, והרבה פעמים זה נכון, אבל לא תמיד זה שהם יודעים מה אנחנו אוהבים אומר שהם יודעים איך היינו רוצים להרגיש את זה. לכן לתקשר את זה עוזר לייצר תיאום ציפיות ומונע אכזבה לעצמינו ולמי שבחר להשקיע.

כשתיאום הציפיות הזה לא קורה, אנשים לרוב יבחרו להביע את אהבה שלהם בדרך שהם מכירים. ככה כמו בסיפור שסיפרנו קודם שני הצדדים התאכזבו, גם זה שקיבל וגם זה שנתן והמטרה התפספסה.


אז מה אנחנו יכולים לעשות?

אפשר להתחיל לדבר ולשאול, מה אותו אדם היה רוצה? מה היה עושה לה או לו טוב? לפעמים אפשר גם להסתכל על אופי ההתנהגות של אותו אדם ולראות כיצד הוא או היא בוחרים להביע אהבה לסובבים אותם כדי לדעת מה הם היו רוצים לקבל.


בפעם הבאה שיש לכן חבר או חברה שהייתם רוצות לגרום להם להרגיש שאוהבים ורואים אותם, תעצרו לרגע ואל תשאלו מה אלא איך הם היו רוצים להרגיש, ורק אחר כך תמשיכו להבין מה בדיוק הייתם רוצים לעשות עבורם.


2 views0 comments

Comments


bottom of page